Een kleine storm bij Radio2, de radiozender verloor op een jaar tijd maar liefst 5% marktaandeel. Voormalig “Ochtendkuren”-presentator Luc Verschueren geeft in Het Laatste Nieuws zijn kijk op de zaken.
“Ik heb soms het gevoel dat ze tegenwoordig bij Radio 2 zomaar wat radio maken à la MNM. Alles kan en mag”, gaat Luc van start.
Volgens Verschueren wil Radio 2 meer 18-44-jarigen aantrekken om zo meer reclame te kunnen verkopen.
Ook over het stoppen van het populaire programma “De madammen”, geeft de presentator zijn ongezouten mening. “De formule was allicht uitgewerkt en de dames mochten elkaar niet echt meer. Of dat voldoende reden is om een succesformule zomaar weg te smijten, is een andere zaak”, gaat Luc van start. ‘De madammen’ was tot de laatste dag een ankerpunt. Met een vast en erg vrouwelijk publiek”
“De VRT-bazen hebben een risico genomen. Met de gevolgen die we mogelijk nu al zien”, besluit Luc.