Luc Appermont eerlijk over het historisch dieptepunt van Radio2

Foto: DPG Media

Radio2 is sinds zijn oprichting in 1961 een waar monument in het Vlaamse radiolandschap. Met een marktaandeel van 30% is de zender altijd redelijk stabiel gebleven en kon het steeds beroep doen op zijn trouwe luisteraars.

Na het verdwijnen van “De madammen” vorig jaar en het opdoeken van de regionale uitzendingen begin dit jaar, lijken er nu toch stormachtige tijden aan te breken. Het marktaandeel van de zender zakt maar liefst met 5% tegenover vorig jaar.

Luc Appermont, presentator van “De Zoete Inval” op Radio 2, relativeert de zaken en zegt in Het Laatste Nieuws dat 25% nog altijd een succes is. Toch heeft de presentator het wat moeilijk met de drastische verjonging die de zender momenteel aan het ondergaan is. 

“Uiteraard moet Radio 2 mee met zijn tijd” gaat de presentator van start in Het Laatste Nieuws. “Maar ik behoor tot de doelgroep van de meer dan twee miljoen 50-plussers. We mogen niet bang zijn om ook aan hen te denken. Of je nu 20 of 70 bent, we zijn allemaal evenwaardig.” 

“Misschien is het tijd om een zender puur voor 50-plussers, die jong van hart zijn, te beginnen. Succes verzekerd, denk ik”, besluit hij.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showbizznieuws247.be

* verplicht in te vullen

ByLisa Paulussen

Als studente communicatiewetenschappen kreeg ik de kans om ervaring op te doen bij Showcomm bv, het bedrijf achter deze website. Na mijn stage ben ik in 2021 gewoon blijven hangen en kan ik mij uitleven met het schrijven van berichten over Belgische en Nederlandse showbizznamen. Geniet van mijn berichten en deze website.